Home » hardware, headline, IT

Review: Monitor BenQ EW2780U

Publicat pe 27 March 2020 la 11:29 de

Sunt convins că vă este dor să vedeți un nou monitor BenQ testat de noi. Prietenii noștri s-au gândit la asta și ne-au trimis ceva fresh cu care să ne jucăm, BenQ EW2780U. Un monitor din gama de Entertainment echipă cu tehnologia prorie HDRi, 4K UHD, 99% sRGB, USB-C, Eye-Care și boxe încorporate. Acestea sunt doar câteva din tehnologiile pe care BenQ le-a adus pe noul lor monitor. În rândurile următoare le vom lua la verificat și vom da și verdictul final, merită sau nu să îți schimbi actualul monitor cu acesta.

Ce găsim în cutie?

• Cablul de alimentare(simplu de această dată, fără adaptor)
  • Un cablu HDMI
  • Ghidul rapid de instalare
  • CD-ul cu driver-ele

Design-ul clasic BenQ îl regăsim și pentru acest monitor. Culori simple, linii drepte, margini subțiri și finisaje elegante. EW2780U se bucură de o ramă foarte subțire, aproape inexistentă. Pe partea frontală a ramei regăsim un design clean, un singur buton făcându-și loc aici, cel pentru HDRi, restul butoanelor fiind plasate pe partea din spate. Piciorul este și el unul foarte elegant, de culoare gri metalic, în ton cu restul construcției, ce oferă acel sentiment premium cu care ne-a obișnuit BenQ la capitolul monitoare. Probabil dacă s-ar apuca să facă mașinii designer-ii ar concura direct cu mărcile de lux de pe piața actuală. Butoanele de control am spus că sunt așezate în partea din spate, în următoarea ordine: source, color mode, un joystick pentru a jongla prin menu și power. Sunt atât de bine ascunse în cât la prima interacțiune cu monitorul am încercat să-l pornesc utilizând butonul de HDRi din față, nesesizând butonul de power din spate.

La cumătru’ EX3203R găsisem acel mic minus cu led-ul care împrăștia lumina destul de mult și strica simetria perfectă. Acest detaliu a fost rezolvat pentru EW2780U, iar led-ul de power este aproape insesizabil de această dată. La capitolul poziționare are un unghi de înclinare între -5 – 15 grade, neavând reglaje și pentru înălțime sau stânga-dreapta. Pe partea de conectivitate mulțumește toți utilizatorii. Dispune de două intrări HDMI, Display Port, USB Type-C și o intrare Jack de 3.5mm.

La capitolul design câștigă și el titlul de „show-off”, de lăudat la prieteni cu el. Dacă îți vei chema prietenii acasă și-l vor vedea sigur vor fi impresionați de el și își vor dori și ei unul la fel.

Am folosit timp de o lună monitorul ca și main, undeva la 8-9 ore pe zi, atât în regim de office cât și regim de gaming. Prima zi a fost destul de neobișnuită, trecând de la ultra-wide-ul meu la un monitor cu alt aspect-ratio, însă odată ce am definitivat de setat culorile, brightness-ul și restul opțiunilor experiența a fost foarte plăcută. În modul office s-a comportat exemplar, dimensiunea mare(27 inch) m-a ajutat foarte mult să împart tab-urile, iar eye-care-ul și senzorul de reglare al luminozității mi-au oferit un confort pentru a lucra ore întregi fără a obosi ochii peste măsură. În jocuri am pornit HDRi-ul pe modul cinema pentru o experiență de gaming combinată cu cinema-ul. În jocuri precum League Of Legends sau DOTA II puteam spune că privesc un desen animat, nu că mă joc. Personal, mi a plăcut teribil această experiență, deoarece sunt genul de persoană care se bucură și de imaginea de ansamblu a unui joc competitiv, nu urmăresc doar performanța în acel joc, nu câștig bani dacă sunt focusat doar pe kill-uri/assist-uri. În jocurile ce dispun de cinematic precum Witcher 3 parcă am fost transpus direct în joc cu ajutorul HDRi-ului, panoului IPS și rezoluției 4k.

Am urmărit și câteva filme în 4k HDR și m-am simțit ca și cum aș avea un mini cinema acasă în momentul în care l-am conectat și cu sistemul audio 7.1.

Ca și specificații tehnice BenQ EW2780U se bucură de o rezoluție maximă de 3840×2160, un contrast nativ de 1300:1, timp de răspuns 5ms, refresh rate de 60 Hz și un aspect ratio de 16:9. Pe partea audio dispune de două difuzoare de 5W, dezvoltate de treVolo, brandul audio professional din cadru BenQ. Acestea, spre deosebire de clasicele difuzoare, ce se regăsesc în mai toate monitoarele, își fac treaba destul de bine, oferind un sunet clar chiar și la un nivel al volumului de peste 85%. Pentru o experiență audio casual, fără pretenții de home cinema, își fac treaba cu brio.

În privința firelor, am fost foarte bucuros să descopăr pe spate, în zona piciorului, un canal pentru cabluri, mascat de carcasa piciorului. Un lucru în plus atunci când vrei să ai un birou foarte organizat.

O altă caracteristică cheie care îl diferențiază de restul producătorilor este tehnologia Brightness Intelligence Plus care a devenit mai inteligentă ca la modelele anterioare. Funcționând ca și ecranul unui smartphone își adaptează luminiozitatea în funcție de lumina ambientală, astfel oferă un confort sporit ochilor. De această dată, senzorul aplicat în partea de jos a ramei, nu mai poate fi păcălit cu lumina flash a telefonului. La alte modele cu această tehnologie în momentul în care puneam flash-ul telefonului în fața senzorului luminozitatea creștea instant la 100%. Pentru pasionații de citit cărți online se poate seta și un mod în care ecranul devine asemănător cu cel al unui e-book reader, astfel ochii nu vor mai obosi atât de repede când tu citești acest review. Modul HDRi funcționează perfect în filme, pe modul Cinema, sau jocuri, pe modul Gaming. În utilizare office Microsoft încă face figuri la HDR și redă imaginea și textul într-un mod „edgy”. Această problemă a fost reparată în proporție de 60%, însă mai este nevoie de câteva update-uri până vor ajunge să se înțeleagă bine. Microsoft, fă pace cu HDR-ul odată!

Și am ajuns și la încheierea acestui capitol. BenQ EW2780U folosește tehnologii de calitate, are un design atractiv, elegant, poate fi întrebuințat la toate task-urile zilnice ale unui utilizator „casnic”(office, gaming, filme, muzică), iar toate acestea vin într-un pachet cu un preț atractiv de doar 520 de euro, la momentul publicării acestui articol.

Ne-a plăcut BenQ EW2780U și primește din partea noastră o notă mare, 9/10.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)